Wizytówka – Jaka powinna być? Projekt pierwszej firmowej wizytówki zawsze wywołuje wiele kontrowersji, pytań i wątpliwości. Trzeba bowiem stworzyć projekt, który będzie mógł służyć przez wiele następnych lat. Ujednolicenie graficzne wizytówek firmowych jest konieczne, aby zachować spójność wizualną firmy. Jaka zatem powinna być idealna wizytówka? Zacznijmy od rozmiaru – powinien on być klasyczny, czyli 90×50 mm lub 85×55 mm. Zastosowanie innych formatów może być kuszące, ale z pewnością nie będzie wygodne dla osoby, która taką wizytówkę otrzyma. Po drugie: projekt. W wizytówkach należy trzymać się zasady „im mniej tym lepiej”. Starajmy się w projekcie umieścić wyłącznie najważniejsze dla klienta informacje i dane kontaktowe. Jeśli tych informacji jest wiele, lepiej zamówić wizytówki dwustronne niż starać się wszystko zmieścić na jednej stronie. Po trzecie: wykonanie. Na wizytówkach nie oszczędzamy. To one nas reprezentują i świadczą o nas. Staranny druk, eleganckie wykończenie, formy uszlachetniania – to wszystko pomaga budować poczucie zaufania do naszej osoby i sprawia że rozmówca postrzega nas jako solidnego partnera w biznesie.